Тестові завдання за романом Ф. Стендаля

„Червоне і чорне” . 10 клас

Інструктаж до застосування : за кожну правильну відповідь учні отримують один бал

1.До якого типу прози ми можемо віднести роман „Червоне і чорне” ?

а) соціально – психологічної ;

б) реалістичної ;

в) модерністської ;

г) романтичної .

 

2.Визначте провідну тему роману Ф. Стендаля :

а) зіткнення неординарної особистості із законами суспільства . Кохання і розум ;

б) історія навів , влада грошей ;

в) формування свідомості людини ;

г) співвідношення добра і зла .

 

3.Про яке місто йде мова : „ ...Містечко , здається , наймальовничіше у Франш – Конте . Його біленькі будиночки з гостроверхими черепичними дахами розкидані по уз гірю , де з кожного видолинка здіймаються густолисті каштани ...”

а) Безансон ;

б) Вер’єр ;

в) Париж .

 

4. Кого з героїв так змальовує автор : „ То був тендітний , невисокий на зріст юнак вісімнадцяти чи дев’ятнадцяти років , з неправильними , але тонким рисами обличчя і орлиним носом .Великі чорні очі у хвилини спокою виблискували думкою й огнем ...”

а) пан де Реналь ; 

б) Жульєн Сорель ;

в) Ксав’є Станіслав ;

г) пан Вально .

 

5.Яку пристрасть Жульєну не міг пробачити батько :

а) до фізичної праці ;

б) до малювання ;

в) до читання .

 

6.Про кого з героїв сказані слова : „... Це людина , яка керується тільки своїми примхами ...”

а) пан Вально ;

б) пан де Реналь ;

в) маркіз де Ла – Моль .

 

7.Що символізує червоний колір у романі ? 

а) мрію , революцію , життя ;

б) реальність , реакцію , смерть ;

в) сутану ( одяг священика ) ;

г) костюм героя .

 

8.Упізнай героя : „...До того ж він був ще й дуже чемний – за винятком тих випадків , коли йшлося про грошові справи ,- а тому його не без підстави вважали за найбільшого аристократа у Верєрі ...”

а) пан де Реналь;

б)  маркіз де Ла – Моль ;

в) Жульєн Сорель ;

г) пан Вально .

 

9.Яка найважливіша риса характеру відрізняла пані де Реналь і Матильду де Ла – Моль :

а) розум ;

б) дотепність ;

в) уміння самовіддано кохати ;

г) уміння відповідати за свої вчинки .

 

10.Яку найважливішу проблему вирішує пані де Реналь після знайомства з Жульєном :

а) вибір між пристрастю та її обо’язком матері , дружини , християнки ;

б) вибір між Жульєном та дітьми ;

в) вибір між жаданням щастя та обов’язком .

 

11.Де промовляє  Жульєн Сорель слова : ”... Ви бачите перед собою простолюдина , обуреного своїм низьким походженням... Ось мій злочин , добродії .”

а) у будинку маркіза  де Ла – Моля „

б) під час складання екзаменів у семінарії Є

в) у суді ;

г) у в’язниці .

12.Які почуття панують у душі героя під час увязнення :

а) безвір’я ;

б) відчай ;

в) щирість ;

г) марнославство .

 

 

Тестові завдання за романом Л. М. Толстого

„Війна і мир”. 10 клас

Інструктаж до застосування : за кожну правильну відповідь учні отримують один бал

 

 

1 .Визначте жанр твору Л.М.Толстого „Війна і мир" :

а) роман;

б) повість;

в) роман-епопея;

г) оповідання.

 

2.Назвіть    ім'я    героя „Був невеликий на зріст, дуже вродливий, з виразними й сухими рисами . Усе в його  постаті, починаючи від утомленого, сповненого нудьги погляду  , до повільного розміреного кроку, являло собою різку протилежність його дружині"

а) П'єр Безухов;

б) Анатоль Курагін;

в) Микола Ростов;

г) Андрій Болконський.

 

3.Назвіть ім'я героя „Був незграбний, товстий, вищій ніж   звичайного зросту, широкий , з величезними червоними руками".

а) Андрій Болконський;

б) Наполеон;

в) П'єр Безухов;

г) Микола Ростов.

 

4.Назвіть ім'я героїні „Чорноока , з великим ротом , невродлива, але жвава дівчинка"

а) Наташа Ростова;

б) Соня;

в) Марія

г) Віра Ростова .

 

5.3 ким відбувається дуель П'єра Безухова?

а) з Анатолем Курагіним;

б) з Долоховим;

в) з Миколою Ростовим.

 

6.Які  два герої роману - епопеї    захоплювалися  особою Наполеона , а потім розчарувалися в ньому?

 

а) Долохов – Курагін ;

б) Андрій Болконський - П'єр Безухов;

в) Коротаєв – Баздєєв.

 

7.Що символізує зустріч А.Балконського із старим дубом?

а) бажання продовжувати життя;

б) красу природи;

в) думки князя Андрія.

 

8.Чого шукає княжна Марія в релігії?

а) знань;

б) розуміння з боку батька;

в) заспокоєння;

 

9.Визначте дві мети, які ставить А.Болконський перед собою ідучи  на війну:

а) слава і помста;

б) патріотизм і захист Батьківщини;

в) помста і визнання .

 

10.Який смисл назви роману - епопеї „Війна і мир" ? 

а) життя і смерть;

б)  „мир - як усе, що навколо нас і війна в суспільствах  й у людських стосунках";

в)  чергування та поєднаннях воєнних і мирних епізодів.

 

11 .Назвіть духовних учителів П'єра Безухова?

а) Баздєєв і Каратаєв ;

б) А. Балконський і М.Ростов ;

в) Кутузов і Наполеон.

 

12. Одруження Миколи Ростова з княжною Марією було шлюбом за розрахунком?

а) так;

б) ні;

в) не знаю.

 

 

Гра „Кому належить вислів”

за романом Ф. Достоєвського „Злочин і кара”

10 клас

Запропонована гра дозволяє перевірити знання тексту роману учнями .

Кожен з десятикласників отримує набір карток з іменами героїв твору , учитель зачитує цитату з тексту , а діти визначають кому належить вислів і піднімають картку з іменем героя .

 

 

Мармеладов :

„Для того й п’ю , що в пияцтві своєму співчуття й почуття шукаю...”

 

 

Р. Раскольников :

„...Візьміть до уваги , що помилка можлива тільки з боку першого розряду , тобто „звичайних” людей . Незважаючи на природжену схильність їх до слухняності , через певні жарти природи , в чому не відмовлено навіть і корові...”

 

 

Разуміхін :

„ Ну , брат , коли це справді серйозно , то ... Ти , звичайно , маєш рацію , кажучи , що це не нове і схоже на все, що ми тисячу раз читали і чули ; але що справді оригінальне в усьому цьому ,- і справді належить лише тобі , що викликає в мене жах ,- це те , що все – таки кров людському сумлінню дозволяєш, і , даруй мені , з таким фанатизмом навіть ... В цьому, виявляється,  головна думка твоєї статі . Але це призначання крові з дозволу сумління , це... це , по – моєму , страшніше , ніж навіть офіціальний дозвіл проливати кров , законний...”

 

 

Свидригайлов :

„... Ні , не дуже ... А з Марфою Петрівною ми майже ніколи і не билися , Ми весь час у згоді жили , і мною вона завжди була задоволена”.

 

 

Соня :

„... Коли б ви тільки знали . Адже вона зовсім мов та дитина... Адже вона зовсім наче й не при собі ... від горя .А яка вона розумна була ... яка великодушна ... яка добра!”

 

 

Порфирій Петрович :

„...От коли ви вашу статейку ту писали , - адже бути того не може , щоб ви самі себе не вважали , - ну хоч трішечки ,- теж людиною „ незвичайною” , що проголошує нове слово , - вашому тобто розумінні...” 

 

 

 

Експрес – опитування „ Упізнай героя за описом”

Опитування проводиться з метою виявлення знання учнями змісту повісті Оноре де Бальзака „ Гобсек” . 10 клас

 

Упізнавши героя школярі записують його ім’я в зошити . За кожну правильну відповідь діти отримують два бала

„... Не знаю , чи зможете ви з моїх слів уявити собі обличчя цього чоловіка , ... його жовта блідність скидалася на колір срібла , з якого облупилася позолота . Волосся було гладеньке , акуратно причесане , із сивиною попелясто – сірого кольору ...”

                                                                       ( Гобсек )

„...У поспіху вона тільки накинула на голі плечі кашемірову шаль  і куталась у неї так уміло , що під шаллю легко вгадувались форми її прегарного тіла . Голова у неї була недбало пов’язана , наче в креолки , яскравою шовковою хустинкою , з – під якої вибивалися чорні кучері... Стомлене її обличчя пасувало до її спальні , усіяної рештками вчорашнього торжества ...”

                                                                        ( Анастезі де Ресто )

„... Увійшов чоловік років тридцять п’ять , що , мабуть , здавався Гобсекові сумним , незважаючи на свій гнівний стук . Удягнений досить просто , гість скидався на покійного герцога Рішельє ...”

                                                                          ( Граф де Ресто )

„... Цей чоловік був дуже чесний , обізнаний у своїй справі , скромний і з гарними манерами , став другом родини Гран льє . Своєю поведінкою він досяг поваги і клієнтури у кращих будинках,   

але не скористався їх благосклонністю ...”

                                                                           ( Дервіль )

„... Він її просто обожнює і підтримує  з синівською відданістю , що заслуговує всіляких схвалень . А як він піклується про свою сестру та брата ! Словом , поведінка його просто чудова , але поки живе його мати , жодна порядна родина не довіре цьому юнакові майбутнє і придане їх дочки...”

                                                                            (Ернест де Ресто )

 

„... Приємного вигляду дівчина , одягнена просто , але з вишуканістю парижанки ; у неї була граційна голівка , свіже личко і привітний вигляд ; каштанове , гарно зачесане волосся , спускалося двома рівними полу колами , що прикривали скроні  , і це  надавало якогось тонкого виразу її блакитним очам , чистим , немов кришталь...”

                                                                          ( Фані Мальво ) 

Write a comment

Comments: 8
  • #1

    Катя (Sunday, 19 May 2013 15:03)

    а де відповіді?

  • #2

    Андрей (Sunday, 15 December 2013 16:45)

    а відповіді?

  • #3

    юля (Monday, 12 September 2016 16:09)

    А відповідь де

  • #4

    Сергей (Tuesday, 11 October 2016 19:36)

    Рілі а відповіді де?

  • #5

    Таня (Wednesday, 02 November 2016 13:49)

    А відповіді?

  • #6

    Дмитрий (Thursday, 13 December 2018 19:52)

    Очень интересные тесты

  • #7

    Мая} (Sunday, 13 January 2019 16:10)

    http://ktbfroiu4vyo7lftu388evwkjt62jx3s5lcq0gdu11sg5nc2ic.ru ktbfroiu4vyo7lftu388evwkjt62jx3s5lcq0gdu11sg5nc2ic

    DyA7nJtpX

  • #8

    Олександра (Saturday, 09 May 2020 13:47)

    А можна відповіді?